Comunicare performantă de leadership (workshop)

Dilema

Cum facem managerii și leaderii companiei să comunice motivant, tranșant, empatic și clar astfel încât performanța să fie obținută eficient (fără resurse risipite, stres și mediu toxic)?

Obiectiv

În cursul „Comunicare Performantă de Leadership” , accentul este pus pe antrenarea a 4 abilități esențiale în comunicarea de leadership performantă:

  1. capacitatea de motivare și responsabilizare a interlocutorilor (subalterni, colegi, șefi);
  2. capacitatea de clarificare a obiectivelor și mijloacelor de obținere;
  3. empatia în comunicare;
  4. sinceritatea în comunicare.

Capacitatea de motivare (GROW)într-o conversație managerială presupune găsirea rostului, motivului și semnificației reale a unei activități ce urmează a fi întreprinse. Pleacă de la convingerea performanței că cel ce este motivat va termina ce are de făcut cu eficiență crescută.

Capacitatea de clarificare a obiectivelor și mijloacelor (GROW) prin coaching managerial înseamnă găsirea unor întrebări de clarificare potrivite conversației, care să direcționeze discuția către definirea unor scopuri și obiective, găsirii de soluții noi și de resurse. Pleacă de la convingerea că cel ce are o problemă o înțelege cel mai bine (GROW), își poate defini bine un obiectiv clar dacă este ajutat (GROW) și deține și cele mai bune soluții (GROW).

Empatia în comunicarea de leadership înseamnă prețuirea resurselor umane pe care un partener le are și capacitatea de te raporta la el ca la un om – nu ca la un purtător/ aducător de probleme, capacitatea de a înțelege relațiile profesionale drept relații de tip “NOI” (nu “EU” și/ vs. “TU”).

Iar Sinceritatea în comunicare înseamnă abilitatea de a fi tranșant, direct și de a ridica ștacheta responsabilității atunci când este sesizată aruncarea vinei, de-responsabilizarea sau evitarea sarcinilor contractuale. Ambele pleacă de la convingerea performanței că cel ce este tratat fără ocolișuri și în același timp cu căldură și înțelegere va fi mai motivat și va lucra mai cu spor.

Fiecare dintre aceste 4 competențe este măsurată la nivel individual și de grup la începutul și la sfârșitul zilei de training urmărindu-se evoluția și dezvoltarea lor.

Practic: discuții de business simulate (fiecare participant participă în plen sau în grupuri la 14 astfel de discuții) sunt întrerupte și disecate frază cu frază pentru a identifica:

  • agendele vizibile sau ascunse ale partenerilor de discuție;
  • pretențiile și intențiile discuției;
  • (pre-) judecățile și presupunerile;
  • motivarea de a asculta în mod real (nu de a da soluții, direcții, de a contra-argumenta, de a da sau nu dreptate celuilalt);
  • raportul întrebare/ ascultare/ vorbire;
  • găsirea de soluții în mod colaborativ;
  • încrederea în resursele partenerului;
  • empatia și sinceritatea în comunicare.

Desfășurare

Secvența 1: Arheologia comunicării de leadership. Cum comunic astăzi ca leader în conversațiile 1 la 1 și în ședințe. Limitări și rezultate neperformante.

Role-Play-uri cu public: simulări de conversații manageriale 1 la 1 și de ședințe de echipă. Măsurare constantă din partea publicului și feedback direct al formatorului-coach, prin evaluarea și măsurarea celor 4 indicatori ai unei conversații de coaching managerial eficiente: empatia, sinceritatea, intenția de a clarifica și intenția de a motiva. Învățare din mers.

Secvența 2: Cât de pregătit sunt pentru a face coaching managerial. Resurse și potențial propriu. Ce abilități dezvolt, ce las deoparte.

Chestionar auto-administrat: autoevaluarea valorilor, credințelor, comportamentelor personale în comunicarea managerială și a rezultatelor acesteia în percepția celorlalți. Identificarea atu-urilor personale și a punctelor cheie pentru dezvoltarea coachingului managerial. Focus pe una dintre cele 4 competențe cheie pentru restul cursului.

Secvența 3: Primele 2 competențe. Sinceritate și empatie în comunicarea de leadership. Care sunt nevoile unui partener de discuție.

Exercițiu de grup: „Harta Sincerității Radicale”, rolul empatiei și sincerității în feedback-ul managerial. Identificarea stilului propriu preponderent. Căi de acțiune personale înspre o comunicare sincer-radicală. Înțelegerea mecanismului „com comunic cu mine, așa comunic și cu alții”.

Secvența 4: Ultimele 2 competențe. Eficiență, claritate, motivare în comunicare.

Exercițiu de grup: „Cercul de Aur” al comunicării. Legătura dintre obiective -> opțiuni de acțiune -> rezultate // atitudine -> abilități -> comportamente // motivație -> obiceuri -> rezultate // valori personale ->  comportamente în comunicare -> efecte ale comunicării. Obiectivul în coaching, atitudinea (valori), abilitățile si comportamentele cheie în coachingul managerial care duc la performanță. Modelul schematic GROW.

Secvența 5: Cum voi comunica de azi înainte. Feedforward.

Role-Play-uri cu public: simulări de conversații manageriale 1 la 1 și de ședințe de echipă. Măsurare constantă din partea publicului și feedback direct al formatorului-coach, prin evaluarea și măsurarea (comparativă față de începutul zilei) a celor 4 indicatori ai unei conversații de coaching managerial eficiente: empatia, sinceritatea, intenția de a clarifica și intenția de a motiva. Aplicarea „Cercului de aur al coachingului” și a „Hărții Sincerității Radicale”. Învățare din mers.

 

Notă: Fiecare participant primește un manual complet de curs și cartea „Coaching Pentru Performanță” de Sir John Whitmore.


Testimoniale

Attending George's Leader coach training session was an interesting and useful opportunity to analyze and asses how much from what we are doing daily is positive, uplifting and encouraging for the the activity and the persons with whom we are working and what is the degree of non-constructive energy that we are bringing in the same professional environment. George, using his experience, ability and a very well structured course, managed to create situations, invisible "mirrors", in which we were capable to identify what are the good skills that we already possess, should keep and take to next level in our work and what are the areas that need to be addressed  and improved, so we can build, together with our colleagues, a pleasant and productive business environment. George created a very interactive, comfortable, friendly and playful learning session, that generated for the participants a very nice training experience. Thank you, George, for all the things you shared and from which I learned and improved myself!

Ramona M.

Head of IS Quality and Change at FMCG

Ca adulti, dar mai ales ca profesionisti, constanta in formare siadaptare pastrand obiceiurile bune "is a must". Formarea cuGeorge ne aduce/ readuce autenticitatea in actiuni, pozitionari siperspective. A great leader deserves a great coach!

Cătălina P.

Head of nonfood central ordering and replenishment at FMCG

Am participat la cursul de Leader Coach sustinut de George si sunt bucuros sa impartasesc ca am descoperit un trainer profesionist si pasionat care a reusit sa ma captiveze prin discurs, cunostinte si abordarea unor subiecte ce depasesc granitele unei formari standard. Felicitari George pentru atitudine, transparenta si spiritul pozitiv! Il recomand cu incredere pe George tuturor celor care au nevoie de un trainer pentru a anima, motiva si creste nivelul de implicare personal sau al echipelor.

Laurențiu F.

Director, FMCG

Dovezi ale performanței obținute printr-un stil de leadership bazat pe coaching

Leaderii care folosesc coachingul și abilități ca inteligența emoțională sunt cei mai eficienți.

ICF Research 2016

Cei mai eficienți leaderi sunt cei care au un stil "colaborativ" și “coaching”.

ICF Research 2016

 


TOATE CELELALTE SERVICII:

OFERTA ACTUALĂ

Apologies, for this post the comments are closed